Таланты в работе
  • Найти вакансии
  • Добавить резюме
Вход
  • Вход
  • Регистрация
  • Работодателям
  • Войти

    Напомнить пароль

    Нет учетной записи?

    Зарегистрироваться
  • Еще
    • Кадровые агентства
    • Новости
    • Библиотека
    • ВУЗы
    • Услуги соискателям
    • Работодателям
  • Работодателям
  1. Talent.UA
  2. Поиск резюме
  3. IT: Программисты
  4. Резюме WEB
  • К списку резюме
  • Войти как работодатель
  • Присылать похожие
  •  Распечатать резюме
  • Добавить в избранные

Rao

Резюме WEB

18 апреля 2020 г.

Одесса

Войдите или зарегистрируйтесь как работодатель, чтобы увидеть контактную информацию.

  • Образование—
  • Опыт работыне имеет значения
  • Тип работылюбая
  • Вид занятостилюбой

Профессиональные навыки

  • Automation
  • Business
  • Business Analyst
  • Consultant
  • CRM
  • Data Analyst
  • Design
  • Excel
  • Git
  • Google Analytics
  • HR
  • Management
  • Oracle
  • Perl
  • Project management
  • Python
  • Sales
  • SPSS
  • SQL
  • Trading

Исходный текст

background image

***** Rao Sarode
+91- Показать контакты

********************* (mailto:*********************)


Summary:

• B.E graduate with 6 year of experience as Web Analytics, Business analyst/ Data

analyst

• Expert in analyzing data using the advance features of excel

• Ability to automate the repetitive task performed in excel, by usingVBA/Macros,

SQL 2005-*************-08, SPSS, Python and Power BI

• Have good knowledge about database concepts and design

• Have good knowledge in Data Gathering, Analysis and Reporting

• Strong communication and interpersonal skills and a committed team layer.

• Self-motivated, result-oriented and desire for constant learning.



Successfully implementing A/B testing for different customer segmentations.

• Ability to quickly learn new tools and incorporate into reporting.

• Ability to work in a dynamic fast paced atmosphere with sense of urgency to tasks.

Achievements:

• Received SPOT award for the Financial Year 18(FY18) as a recognition of

good work

• Received STAR performer award on Oct-2019 as I have successfully implemented

a project on how to Optimize Price using Price Electricity Model (PED)

• I

was a runner-up in intercompany Table Tennis tournament held last year

·

• Given conference to engineering final year students on Scope of Analytics in

September 18 

Work Experience:

Element14 (Premier Farnell) - Nov 2015 – present 
Designation: Web Analytics 
Counterpart: Global team 
Department: Marketing 
Team: 15 

Role & Responsibility

• Working closely with business managers and stakeholders in understanding business 

issues and recommend solutions to ensure business questions are properly answered 
through Web Data. 

• Track, report, analyze & provide actionable insights for digital performance of all 

three regions APAC, EU and NA 

• Deliver recommendations that drive the business to commercial performance targets 

including sales per day, gross margin, conversion, average order value, order volume 
and pound per visit. 

• Consultant for Premier Farnell’s online businesses in the areas of Site Analytics and 

Optimization. Areas of focus are Customer buying behavior, User experience and 
Web Trading. 

• Owning the design, development and maintenance of ongoing reports, analysis, 

dashboards to drive key business decisions. Ensure data accuracy by validating data 
for new and existing tools

background image

Analytic Tools:

• 

Digital Analytics - Site Catalyst (Omniture), Insight, Discover, Data 

warehouse (Click stream Data), 

Report Builder, Google Analytics 

•

CRM – SFDC (salesforce.com) 

•

Database - SQL, Excel and Advance Excel 

•

Stats - SPSS

, Data Analysis and Solver 

•

Data Visualization 

– Power BI 

Key projects:-

• Shopping Campaign Analysis and optimization, country wise and regional. 
• Range Optimization (High View – Low Sales, Low Sales – High View) 
• Customer Life Time Value Analysis 
• Attribution Model – To optimize digital channel performance 
• Pricing optimization model 
• Customer Churn Analysis – To retain customers. 
• Report and dashboard automation of regional and global dashboard. 

Gap Bridge software Pvt limited -April 2015–October 2015 
Designation: Business Analyst 
Counterpart: Global team 
Department: Marketing 
Client: VMware 
Team: 6 

Role & Responsibility

•

Project Management 

•

Coordination with stakeholder 

•

Consolidation of reports 

•

Preparing reports to TOP Management 

•

Provide requirements to Marketing team for new project releases 

•

Marketing analysis / Research 

•

Project analysis / Validation 

•

GAP Analysis 

•

Extracting Data from Oracle tool (OBIEE) 

•

Creating new Account using SFDC Tool (Salesforce.com), Hoovers 

•

Worked On the Omniture tool for data extraction 

WYZMINDZ - September 2014 – April 2015 

Client - Lenovo 
Counterpart: Asia Pacific 
Department: Claims 
Designation: Financial Analyst / Business Analysis 

Roles and Responsibilities:

• Collating data from different sources and preparing performances reports 

• Responsible for ensuring all daily, weekly and monthly reports are reported out 

accurately as per scheduled time. 

• Responsible for Creating Excel reports and Dashboards merging data for diverse data source

background image

• Responsible for developing and maintaining dashboards, scorecards required forth 

business 

• Worked on different tools like SAP CRM, GTN Management System 

• Use BI best practices to develop an automated technical solution using VBA/Macros 

and Excel 

• Business analysis on basis data 

• Preparing reports for top management 

Redolent Systems - April **************** 
Client: Yahoo 
Data Analyst 
Counterpart: US 
April 2013-Auguest2014 

Roles and Responsibilities:

MS Excel 

• Expert in analyzing data using the advance features of excel 

• Usage of Logical and aggregate functions 

• Usage of Text Functions to remove inconsistence 

• Usage of date and time function in project management and scheduling 

• Usage of Lookup and reference function for acquiring data from different files 

• Summarization and creating tabular form report using PivotTable 

• Visualization of data in graphical format by creating various type charts 

VBA/Macros 

• Ability to automate the repetitive task performed in excel, by ease 

• Ability to create Custom built functions to avoid complicity in calculation 

• Ability to Analysis, Design, Code and Testing of Excel Reports required 

• Ability to debug the existing procedures 

• Effective usage of Error-Handling techniques in the procedures 

‹›×
    Рубрика:
    • IT: Программисты
    Резюме опубликовано:
    18 апреля 2020 (16:31)
    Код резюме:
    522596
    • К списку резюме
    Пожаловаться на это резюме
    Распечатать
    Talent.UA
    ВакансииРезюмеsearchКадровые агентстваevent_seatСеминары и тренинги
    info_outlineО проектеcommentНовостиbookБиблиотекаsettingsAPI
    Библиотека
    ВУЗы УкраиныПТУ УкраиныОбразцы резюме
    Помощь
    Услуги
    work Услуги работодателям Услуги соискателям
    Контакты
    Отправить сообщениеinfo@talent.ua
    • Русский
    •  
    • Українська
    •  
    • English
    •  
    Пользовательское соглашениеКарта сайта©2025 Talent.UA
    Администрация сервера не несет ответственности за содержание частных объявлений
    QR code
    ©2025 Talent.UA